Se hva jeg fant på shoppinga!

I går og i dag er det bakedag og shoppedag. Planen var å gjøre alt unna på en eneste dag, jeg må jo være den største optimist som er å oppdrive! Bare å stå i kø på kjøpesentrene tar en hel dag.

2015-12-06 17.30.37_resized

Jeg sto opp klokken 7 30 presis. Jeg var ikke direkte opplagt ettersom det var naboen som vekte meg, den ufyselige naboen som har trent hunden sin til å sitte og å bjeffe på kommando rett utenfor der jeg sover. Selvfølgelig vet han at jeg sover klokka 7 30 på lørdager, men det gjøkke han og hva er vel bedre enn 1-0 til ham en tidlig lørdags morgen. Men det var ikke det jeg skulle si.  Jeg var våken sånn føre hanen og satte meg rett ned for å vente på Engelen, for det var vår dag, handledag. Klokke 10 var det null liv, så jeg begynte å bråke litt og satte på radioen, men tror du hun våkna eller?! Å ha en tenåring i hus og planlegge bake- og shoppedag fra morningsen av er jo ikke akkurat smart, klokka tolv var det kun en mulighet igjen, vekke henne og få henne med FØR butikkene stengte:

julegaveshopping

Det første på handlelista var påfyll til Kinderkalenderen ettersom vi spiste opp det meste, viktige saker:20151206_161514_resized

Etter noen timer shopping hadde Engelen fått gnagsår mellom tærne på både venstre og høyrelabben, så jeg måtte teipe henne sammen:2015-12-06 17.33.06_resized

og så fant vi verdens beste julebrus Mack julebrus fra Tromsø på Narvesen

Vi var de to lykkeligste shopperne på hele senteret, det er jeg sikker på.2015-12-06 17.33.24_resized

Vi måtte lesse av i bilen flere ganger underveis og jeg fant masse rart. Oppvasksåpe for sånne som ikke liker oppvask, faktisk på det tidspunktet der følte jeg meg helt kliss lik hun på bildet på oppvaskflaska:2015-12-06 17.28.43_resized

Da vi kom hjem og var i gang med bakinga var det akkurat som det hadde gått av en bombe på kjøkkenet. Vi bakte: pepperkaker, sjokkoboller, sjakkruter og suksessterte og kakemenn, de kakemennene har jeg ikke fått stekt ennå for jeg har rota vekk formene (bildet tatt før bomba gikk av):2015-12-06 17.30.05_resized

Vi lagde to arbeidsstasjoner på kjøkkenet for når man baker trengs det masse plass:2015-12-06 17.31.40_resized

Glasskrukkene blir fylt en etter en:2015-12-06 17.29.11_resized

Vi skulle jo få unna alle julegavene også men det har vi ikke greid, faktisk så er vi langt fra ferdig, som vanlig.2015-12-06 17.31.06_resized

men småsnopskåla er full:2015-12-06 17.26.53_resized

Og så må jeg bare vise denne nydelige ildfaste grytetingen jeg fant. Den er så søt at jeg bare elsker den og i morgen blir det hjemmelagd chiliconcarne eller hva det heter oppi den, en riktig kjærlighetsmiddag ❤2015-12-06 17.26.10_resized…og bare tenk med alle de bønnene oppi, det skal virkelig få fart på stjerten 😀

Nå er det labbene høyt og i morgen må jeg få fatt i kakemennformer.

 

Takk for at du kom innom meg ❤

Har du bakt noe til jul ennå?

 

19 thoughts on “Se hva jeg fant på shoppinga!

  1. Sånn herlig dag da, og den gryten var bare lekker. Hvor fant du den?? Om jeg må spørre? Takk for supersøt kalender, nå harjeg betalt den og 🙂 Og så lurte jeg på, får du overføre innlegg fra blogg.no til din nye blogg?? Jeg holder på å lage ny jeg og nemlig 🙂 Ha en deilig kveld, her er magen proppa av mat, kake og snop 🙂 klemmer<3

    • ladyaugust says:

      Ja den er superfin og den kosta under hundrelappen. Butikken heter TGR tror jeg og de har masse rare greier også 🙂 Oh så bra du har fått kalenderen og liker den ❤ Akkurat det med å overføre vet jeg ikke for jeg er temmelig grønn her ennå. Lager du ny blogg her på wordpress? Tusen takk og ha en nydelig kveld du også, her småspises det kaker og de to lysene er tent ❤ gooodklæmme 🙂

      • Har kjøpt domene på Min matgale verden og prøver meg frem, vil helst bruke bare navnet og .no, men vaaaanskelig, wordpress er også muligheten, så får se hva jeg får til:) ❤

      • ladyaugust says:

        Oh lurt. Da har de vel hjemmesider også man kan lage? Jeg har tekt på det jeg også å kjøpe domene, hvem vet 🙂 Hold meg gjerne oppdatert hvor du er :DDDD ❤

  2. Birdbay says:

    Det er ikke det mest rotete kjøkkenet jeg har sett:) Det blir rot når en baker:) Håper å få bakt litt denne uken her jeg, men da skal det gjøres rent og handles litt og pyntes litt ååååhhh….Kjenner allerede nå at det sikkert blir både kjedelig og slitsomt:) Da blir det sikkert artigere å lage gryterett i den fine hjerteforma di:) Ha en flott kveld du artige ladyaugust:)

    • ladyaugust says:

      Jeg tok bildet…før bomba gikk av altså hehehe Nøkkelen til alt er kos, julegløgg, julemusikk og noe å tygge på og kanskje noen sammen med seg så koser man seg heller enn å stresse :)Gleeder meg til å teste gryta, den er sååå fin 😀 Tusen takk fine deg ❤ gooodklæmme og kos deg med kvelden, her blåser det 🙂

  3. frodith says:

    Jeg smiler fra øre til øre når jeg ser boksene dine med LAPP på..hvor det står SNOP…som om du ikke skulle funnet snopen ellers liksom 😀 Og kake-bokser fulle av kaker…NÅ… tre uker før jul…Det går ikke det vettu Søs, jeg VET at dere , hele familien , spiser opp alt, hvertfall eeeen gang før jul 😀 Ha-ha Fine famiilien ❤ 😀 klemmer godklemmer ❤

    • ladyaugust says:

      hehehehe viktig å merke alt sånn at man ikke tar feil. Engelen leter alltid etter småsnop, gitaristen er smugspiser, han spiser nemlig når ingen ser og det er plass til MASSE inni den munnen skal jeg love. Småkaker pleier vi aldri å spise i jula, da spiser vi twist og marsipan, julesmåkaker er best i adventstiden og jeg regner med at alt går før vi i det hele tatt er i nærheten av lillejulaften hahaha gooodklæmmesøsklæmmen som er inni familien ❤

  4. connie leira says:

    herlig da )) dere har virkelig storkosa dokke )) skulle foresten hatt den småsnopkrukka hi hi.
    Helt enig i att den gryta var virkelig noe å koke kjørlighetsmiddagen i )) ha en fortsatt fin dag

    • ladyaugust says:

      Ja det har vært masse kos og masse labbevondt, rart hvor sliten man blir i beina av shopping og baking 🙂 men nå er labbene høyt igjen 🙂 Småsnopkrukka !!! hehehehe Viktig å ha småsnopelagre rundt om kring 😀 Gryta er sååå fin, tror det er en sånn gryte til steikeovnen, sånn ildfast, bare gjett i morgen skal den testes 😀 Tusen takk og ha en fiiin kveld fine du ❤

  5. Annebe says:

    Jeg har ikke vært på handelssenteret i dag…kjøper inn mat og gaver den siste uka..skal ikke ha så veeeeldig mye, men litt ekstra blir det jo 🙂 Baker kanskje serinakaker hos eldstesønn til uka…ellers bare rundstykker og brød :))) Veldig lekker den røde gryta..håper den er fin å lage mat i også :))) Mye deilig snop og brus på bildene her :)) Klem og fin andre advent videre ❤ Annebe

    • ladyaugust says:

      Ikke jeg heller, i går holdt leeenge for min del men må ut i morgen å få fatt i slike kakemennformer 🙂 Siste uka går ikke her for ting skal sendes siden jeg har jo alle mine på andre siden av landet liksom 🙂 Serinakaker er så godt. Vi pleier bake serinakaker, sjakkruter og berlinekranser bland annet, men så kom jeg på at de tre sortene der smaker jo nesten likt og da trenger man ikke bake alle av det slaget i år 🙂 Nå er sjakkrutene i boks 🙂 Kos deg med baking med sønnen, det er jo ekstra kos. Engelen ble litt lei på tredje brettet haha Spent på den gryta ja, eller det er en ildfast formgryteting. Tusen takk og goood advent AnneBe og stooor klæm ❤

  6. Elin Slåen says:

    Jeg har Haribo-kalender 😀 ha ha…

    Åhh, den var jo fin da 😀

  7. natheless says:

    Noe så driftige som dere! Jeg har vært bare lat i dag. Men det ble da noen glass med brente mandlet og en herlig middag, rosettbakkels til kaffen og sønnene kom på kveldsmat med rundstykker, eggerøre og kakao. Men jeg fikk så lyst på julebrus når du frister sånn. Jeg får gå til innkjøp av det til uka!! Klem til deg i kvelden og nå må du slappe godt av i godstolen da!

    • ladyaugust says:

      Åh du er da sannelig driftig du også ❤ Vi fikk ikke gjort i nærheten av hva si egentlig skulle, men vi har kosa oss og småsnopskåla er full og kakekrukkene sålangt, i morgen blir det kakemenn om jeg finner former 🙂 Høres ut som du har hatt en super dag kjære deg ❤ gooodklæmme, nå skal jeg snart i seng, tidligdag i morgen, noe med klokka seks huttetu 😉 ❤

  8. Grete says:

    En sånn “Gjøre-alt ferdig-på-en-gang-dag” skal jeg ha i morgen…Har planer om å bake masse, og kjøpe julegaver hvis tiden strekker til. Og helst skulle jeg vasket litt, men er redd det blir en sprekk i det programmet – men jeg må da prøve. Den hjerteformede gryten var søt, snakk om å legge sin sjel i matlagingen. Alle må jo bli glad når maten er oppi den 🙂

    • ladyaugust says:

      Ja planen er god men man blir sååå sliten i labbene og så er det for lite tid til alt på en dag, men man får unna en hel haug 😀 Masse lykke til ❤ Jeg elsker den grytetingen alt og den som ikke blir lykkelig av mat fra den kan jo alltids kjøpe seg en burger haha Nattaklæmme ❤

  9. Vanja says:

    Hei du.
    Ingen baking enda. Alt er ferdig pyntet, og klart, men bakingen overlater jeg vanligvis til mine søte små..
    Vi får se når det skjer. Ellers så går dagene super fort nå. Det er ikke mange dagene igjen, og jeg gleder meg til lille julaften slik at vi er der liksom..:)
    Ser ut som ::)det ble en koselig lørdag selv med sein engel::)

Comments are closed.